Portāls ielādēsies pēc 15 sekundēm
Uz Jauns.lv

„Latvijas dzelzceļš” klusē, par kādu summu dotējis Rīgas „Dinamo”

Sabiedrība
2009. gada 18. augustā 17:44 2009. gada 18. augustā 17:44
 
"Latvijas dzelzceļš" (LDz) neizpauž summu, ar kādu uzņēmums sponsorē hokeja klubu Rīgas "Dinamo". Satiksmes ministrs: valstij nav jādotē privātie klubi.

Klubs Rīgas „Dinamo” šogad saņēmis arī valstij piederošā „Latvijas dzelzceļa” atbalstu, taču summa tiek noklusēta.
LDz valdes priekšsēdētājs Uģis Magonis sacīja, ka līgumu ar Rīgas "Dinamo" slēdza LDz meitasuzņēmums "LDz Cargo", taču tas ir saskaņots ar LDz, kas deva akceptu līguma slēgšanai.


Magonis teica, ka līguma summa viņam ir zināma, taču viņš nevēlas to atklāt. "Summu es negribu atklāt, es nebaidos to nosaukt, bet man ir neērti komentēt, par cik kas ir iepirkts, jo tas tomēr ir saimniecisks līgums," viņš skaidroja.

LDz un tā meitaskompānijas "LDz Cargo", kas nodarbojas ar kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu, mērķis, atbalstot hokeja klubu, ir popularizēt kravu pārvadājumus Krievijas tirgū.

Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Nils Freivalds uzsvēra, ka LDz atbalsta sniegšanas līgumi hokeja klubam "Dinamo" ir noslēgti likumā noteiktā kartībā un akcionārs tāda līmeņa saimnieciskos jautājumus nelemj.

Akciju sabiedrības ''Dinamo Rīga'' padomes priekšsēdētājs Guntis Ulmanis pastāstīja, ka LDz ir ''viens no atbalstītājiem, turklāt ļoti nozīmīgs'' atbalstītājs, taču naudas summu nosaukt nevarēja.

"Latvijas dzelzceļš" pieder valstij. Tā koncerns nodarbojas ar kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu un uztur infrastruktūru. LDz koncernu veido uzņēmumi "LDz infrastruktūra", "LDz Cargo", "LDz ritošā sastāva serviss" un "LDz apsardze".

Savukārt pirms gada izveidotā hokeja kluba Rīgas "Dinamo" lielākā īpašniece ir gāzes importētāja "Itera Latvija", tāpat akcionāru vidū ir Latvijas uzņēmēji un bijušie valstsvīri, tostarp ekspremjers Aigars Kalvītis, kurš pagājušajā nedēļā nāca klajā ar paziņojumu, ka vēlas lielo valsts uzņēmumu iesaistīšanos. Par vienu no Rīgas "Dinamo" atbalstītājiem jau kļuvis "Latvijas dzelzceļš", un Kalvītis būtu ļoti pateicīgs, ja šādu soli spertu arī, piemēram, "Latvenergo" un "Lattelecom".

Gerhards: valstij nav jāsponsorē privātie sporta klubi

"Es neuzskatu, ka valsts uzņēmumiem būtu jāsponsorē konkrēti privāti klubi. Protams, jāatbalsta sports, jauniešu sports, federācijas. Šādā virzienā, protams, valsts uzņēmumi var iet un izskatīt šādus jautājumus, ja vēršas attiecīgās federācijas, bet, ja ir jautājums par atsevišķu klubu sponsorēšanu, tas diez vai ir aktuāls," teica satiksmes ministrs Kaspars Gerhards.

Viņš uzsvēra, ka Latvijas dzelzceļa kompānija "Latvijas dzelzceļš" (LDz), kas piešķīrusi līdzekļus hokeja kluba "Dinamo" atbalstīšanai, meklē sev klientus un partnerus arī ārpus Latvijas un Kontinentālā hokeja līga, kurā spēlē "Dinamo", atbilst LDz klientu auditorijai - 60% LDz kravu ir no Krievijas, 40% no Baltkrievijas un Kazahstānas.

"LDz veic ļoti nopietnu reklamēšanas kampaņu, gan padome, gan akcionāri šo darbību ir uzraudzījuši. Es pašreiz neredzu nekādas problēmas, kas attiektos uz līdzšinējo darbību. Protams, tas, ka es uzskatu, ka nākotnē nevajadzētu turpināt šādu praksi un nebūtu jāatbalsta konkrēti privāti klubi, ir skaidrs, tajā pašā laikā šis valsts uzņēmums ir atbalstījis sportu Latvijā un acīmredzot atbalstīs arī turpmāk," sacīja ministrs.

Gerhards piebilda, ka jautājums par LDz atbalsta sniegšanu hokeja klubam "Dinamo" ir risināts iepriekšējā ministra (Aināra Šlesera) laikā.

BNS

Citi šobrīd lasa

Ko Ikšķilē ēda "Krēslas" Bella - aktrise Kristena Stjuarte 2
Parādījusies jauna un bīstama tendence, kā krāpnieki aptin ap pirkstu savus upurus 2
FOTO: Jēkabpilī milzīgi ledus gabali pārstūmušies pāri aizsargdambim, pilnībā nobloķējot ceļu
Pievienot komentāru