foto: Jussi Puikkonen
FOTO: Dizaina muzejā būs aplūkojami starptautiski atzītā latviešu dizainera Germana Ermiča darbi
Germans Ermičs.
Kultūra
2023. gada 6. marts, 13:28

FOTO: Dizaina muzejā būs aplūkojami starptautiski atzītā latviešu dizainera Germana Ermiča darbi

Jauns.lv

No 2023. gada 13. aprīļa līdz 28. maijam Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā būs skatāma starptautiski atzītā latviešu dizainera Germana Ermiča pirmā personālizstāde Latvijā “Plūstoši”.

Izstāde apkopo Germana Ermiča nozīmīgāko veikumu kopš viņa studijas dibināšanas 2014. gadā, atklājot dizainera radošo procesu un filozofiju. Savā praksē apvienojot dizaina un mākslas paņēmienus, Germans Ermičs rada spilgtus darbus, kurus pazīst un augstu vērtē visā pasaulē. Viņa pieeju raksturo pakāpeniska, neatlaidīga tuvošanās galarezultātam, tiecoties piešķirt apveidu nemateriālām parādībām, meklējot jaunus tehnoloģiskus paņēmienus un eksperimentējot ar krāsām un materiāliem.

Starptautiski atzītā latviešu dizainera Germana Ermiča darbi

No 2023. gada 13. aprīļa līdz 28. maijam Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā (Rīgā, Skārņu ielā 10) būs skatāma starptautiski ...

gallery icon
11

Būtiska autora rokraksta iezīme ir glezniecisks darbs ar krāsu stiklā – viņa mēbeļu caurspīdīgās virsmas piesātina plūstošas toņu pārejas. Taču krāsa Germana Ermiča darbos nav tikai estētiska piedeva – mākslinieks to izmanto formas veidošanai. “Krāsas piešķiršana objektam parasti tiek uzskatīta par vienu no noslēdzošajiem dizaina procesa soļiem. Tā vietā, lai vienkārši nokrāsotu priekšmetu, es sāku savu radošo procesu no krāsas, pētot krāsas un formas mijiedarbību objektā, kā krāsa var mainīt objekta uztveri un definēt tā formu,” stāsta Germans Ermičs.

foto: Filips Šmits
Germans Ermičs. Where The Rainbow Ends. 2019. Stikla paviljons. Sadarbībā ar “Instagram”. Autora īpašums.

Lai gan Germana Ermiča idejas līdz šim visbiežāk īstenotas stiklā, dizainers strādā arī ar metālu, tekstilu, akmeni un citiem materiāliem. Tajos viņš eksperimentē gan ar krāsu un formu, gan novatoriskām tehnoloģijām, piemēram, radot oriģinālu virsmas apstrādes metodi, kas izceļ akmens dabīgo dzīslojumu, nevis pakļauj to ģeometrijas likumiem.

Izstādes kuratore ir arhitekte, urbāniste un publiciste Evelīna Ozola, ekspozīcijas tapšanā piedalījās fotogrāfs Filips Šmits un mūziķis Artūrs Liepiņš.

2016. gadā “The New York Times Style Magazine” ierindoja Germanu Ermiču starp 15 daudzsološākajiem jaunajiem dizaineriem, viņš iekļūst Jēras Dizaina parādes finālā un iegūst savu pirmo žurnāla “Wallpaper*” balvu.

foto: Publicitātes foto
Germans Ermičs. Where The Rainbow Ends. 2019. Stikla paviljons. Sadarbībā ar “Instagram”. Autora īpašums. Foto: Filips Šmits

2017. gadā Milānas dizaina mesē debitē Germana Ermiča “Ombré” stikla krēsls – mūsdienīga interpretācija par japāņu dizainera Širo Kuramatas (Shiro Kuramata) ikonisko “Stikla krēslu”. Šis darbs kļūst par būtisku pavērsienu Germana Ermiča karjerā – vizuāli kārdinošais krēsls apceļo pasaules nozīmīgākās dizaina izstādes un izdevumus. Ietekmīgie dizaineri Stefans Sagmeisters (Stefan Sagmeister) un Džesika Volša (Jessica Walsh) ierindo “Ombré” krēslu starp pasaules skaistākajām lietām. “Ombré” stikla krēsls ir iekļauts arī Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja kolekcijā un apskatāms pastāvīgajā ekspozīcijā “Dizaina process”.

Germans Ermičs ir veidojis interjera un arhitektūras darbus, piemēram, metro stacijas interjeru Seulā, Dienvidkorejā, instalācijas modes zīmolu “Raf Simons” un “Wandler” veikaliem Londonā un Amsterdamā, bet sadarbībā ar sociālo tīklu kompāniju “Instagram” – paviljonu “Where The Rainbow Ends” Kannās, Francijā.