Portāls ielādēsies pēc 15 sekundēm
Uz Jauns.lv
Shutterstock

Nepietiekams vitamīna B12 daudzums organismā var izraisīt sirds problēmas. Lūk, simptomu saraksts

Esi vesels
8. februārī 06:37 2024. gada 8. februārī 06:37
  Jauns.lv
Vai zinājāt, ka nepietiekams B12 vitamīna daudzums organismā var ietekmēt jūsu sirds veselību? Tā loma mūsu organismā ir daudzfunkcionāla, sākot no sarkano asinsķermenīšu veidošanās līdz DNS sintēzei un nervu šūnu stabilitātes nodrošināšanai. Tomēr, trūkstot B12 vitamīnam, jūs pakļaujat savu veselību daudziem draudiem, tostarp sirds problēmām. 

Vitamīna B12 trūkumu veicina vairāki faktori - to var izraisīt nepietiekama B12 bagātu pārtikas produktu uzņemšana, nepietiekama uzturvielu uzsūkšanās vai arī daži veselības sarežģījumi. Jāatceras, ka, ja esat vegāns vai veģetārietis, jūs esat vairāk pakļauts šim deficītam, jo B12 galvenokārt tiek iegūts no dzīvnieku izcelsmes produktiem.

Neredzamais drauds: B12 vitamīna deficīts un sirds slimības


Daudzi pierādījumi liecina par B12 vitamīna deficīta nelabvēlīgo ietekmi uz sirdi. Sīkāk sakot, B12 trūkums veicina homocisteīna - aminoskābes veida - līmeņa palielināšanos. Interesanti, ka tad, kad šīs skābes līmenis ir augsts, tam seko arī sirds slimību risks. Homocisteīna uzkrāšanās var bojāt asinsvadus, kas savukārt var izraisīt aterosklerozi - stāvokli, ko raksturo artēriju nosprostojums un sacietēšana.

B12 vitamīna deficīts var izraisīt arī anēmiju - stāvokli, ko raksturo sarkano asinsķermenīšu skaita samazināšanās. Šādā gadījumā sirds pārpūlas, cenšoties nodrošināt ar skābekli bagātu asiņu cirkulāciju organismā. Šis pārmērīgais spiediens galu galā izraisa nopietnus sirdsdarbības traucējumus, piemēram, sirds mazspēju.

B12 vitamīna trūkuma pazīmju atpazīšana

Par B12 vitamīna trūkumu liecina dažādi simptomi - pastāvīgs nogurums, vājums, elpas trūkums, paātrināta sirdsdarbība, bāla āda vai vieglprātības sajūta. Lai cik biedējoši tie neizklausītos, tie ir arī sirds slimību indikatori. Tāpēc ir ļoti svarīgi šīs pazīmes savlaicīgi atpazīt, veicinot ātru diagnostiku un ārstēšanu.

Profilaktiskie un ārstnieciskie pasākumi

Profilakse vienmēr ir bijusi labāka par ārstēšanu. Aizsargājiet sevi no B12 vitamīna trūkuma un ar to saistītām sirds problēmām, nodrošinot pastāvīgu B12 uzņemšanu ar pārtiku vai uztura bagātinātājiem. Gaļas cienītājiem lieliski noder zivis, olas un piena produkti, bet vegāniem un veģetāriešiem burvju darbu paveiks bagātināta augu valsts pārtika un B12 uztura bagātinātāji.

Citi šobrīd lasa

5 cenā pieejami pārtikas produkti, ko ikdienā ēd pasaulē vecākie cilvēki
Negaidītas pārmaiņas gan darbā, gan privātajā dzīvē - horoskops visām zodiaka zīmēm no 4.03. līdz 10.03.
Kad sagaidīsim pirmos +20 grādus? Dabas zīmju vērotājs izsaka prognozes par pavasari 1
Pievienot komentāru